Sabtu, 11 Jun 2016

Tempat Makan Best di Melaka Part 4 :- Restoran Asam Pedas Selera Kampung

Antara restoran asam pedas dan masakan kampung paling popular disini

Assalammualaikum wbt dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog saya yang tersayang, artikel ini adalah artikel sambungan dari artikel sebelumnya di link ini TEMPAT MAKAN BEST DI MELAKA PART 3

tulisan didinding restoran
Jika anda berada di bandar hilir Melaka, dan tercari-cari masakan ala kampung panas anda boleh datang ke restoran ini. Tetapi pastikan jika pada hari cuti anda sampai awal kerana disini ramai pengunjung dari Singapura dan seluruh Malaysia menikmati makan tengah hari sehingga terpaksa beratur diluar. Dinasihatkan datang seawal pukul 11.30am.

papan menu dan harga di dalam restoran ini
Secara peribadi masakan di restoran ini memang sedap sekali. Dari asam pedas, daging masak salai, masak lemak cili padi ayam kampung dan segala jenis menu. Paling penting restoran ini menghidangkan pelbagai menu ayam kampung. Dibawah ini antara menu-menu yang sempat saya ambil gambar ketika berkunjung ke restoran enak ini.

asam pedas ikan jenahak, asam pedas ikan kembung dan ikan pari turut dijual disini

menu udang galah dan ketam turut dijual disini
antara menu sambal dan sayur
barisan menu menarik
ikan cencaru sumbat juga ada

ayam kampung juga terdapat disini

telur dadar dan tempe

juga terdapat ulam dan sambal belacan disini
Saya berkesempatan menikmati makanan disini bersama sahabat saya Rima dan sepupu beliau dan menikmati masakan disini.


menu pilihan kami bertiga.


sahabat saya Rima dan sepupunya bergambar

daging salai bersama pucuk paku bersama nasi putih dalam RM12
Harga disini agak mahal sesuai dengan rasa dan cara masakannya, dari segi daging salai fresh yang dibeli menghala ke RNR Seremban yang berharga Rm55 sekilo, serta penggunaan ayam kampung didalam menu serta sayur-sayuran dan rencah rasa yang segar.

Jika anda kesini saya pasti anda akan mengidam untuk menikmati masakan disini lagi kerana bagi saya ini adalah antara restoran makanan melayu tersedap di bandar ini.

Selamat mencuba.

Terima kasih.

** ini link sambungan artikel seterusnya Tempat Makan Best Di Melaka Part 5


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...